Un 2019 amb més autonomia per a la Promoció Turística, amb més recursos i més accions

La Fundació Foment del Turisme de Menorca disposarà per a l’any que ve d’un pressupost de quasi 3,7 milions, en el que serà el primer any de la gestió com a competència pròpia.

04/12/2018
la consellera Salord i el director insular, Isaac Olives la consellera Salord i el director insular, Isaac Olives

La Fundació Foment del Turisme de Menorca comptarà l’any que ve amb prop de 3,7 milions d’euros que dedicarà a reforçar la promoció exterior, millorar el producte i la qualitat de la destinació, ampliar la connectivitat i potenciar el coneixement, la informació i la innovació.

En aquest sentit, la consellera de Promoció Turística del Consell de Menorca, Maite Salord, ha explicat la voluntat del seu departament d’engegar un notòria gestió i programa més ambiciós: “L’any que ve farem un esforç significatiu des del Consell i la Fundació per continuar fent de Menorca una destinació turística atractiva i competitiva”, ha dit.

L’any que ve serà el primer any amb la gestió pròpia de la competència després d’assumir el traspàs de Promoció Turística el passat mes d’abril.  Així, el nou pressupost, presentat ahir,  disposarà de quasi de 3,7 milions d’euros destinats a l’exercici de les competències de promoció, producte, informació i qualitat turística. S’hi afegiran, a més, els recursos que la institució insular consignarà a través de la direcció insular de Promoció Turística per desenvolupar grans projectes generadors de producte.

El pressupost de la FFTM serà, per tant un 21,8% més que el dedicat finalment l’any 2018 -als 2,3 milions pressupostats a l’inici s’hi han afegit després prop de 700.000 euros corresponents a la part proporcional de la transferència de la competència, aprovada l’1 d’abril- i un 60% més del que es va disposar el 2017.

Aquesta xifra històrica és el resultat de la suma dels 1,47 milions de la transferència per al 2019, els 1,8 milions aportats de fons propis per part del Consell i els 250.000 euros extraordinaris aconseguits via Llei de finançament de consells. La resta fins arribar a la quantia final prové dels ingressos per vendes de productes de marxandatge, material promocional i entrades a recintes culturals.

Salord ha ressaltat que “gràcies a la consecució de la competència de promoció turística i, d’altra, gràcies a la iniciativa i el lideratge per captar i acompanyar projectes beneficiosos per a la nostra illa, es confirma el lloc prioritari que el turisme ocupa en l’acció política de l’actual equip de govern”.

 

Notícies relacionades

Maite Salord: “Ser la seu de la World Padel Tour és una molt bona notícia”

La nostra illa serà seu els propers 4 anys d’aquest esdeveniment, d’aquí la vicepresidenta insular hagi presenciat la semifinal a Madrid i s’hagi reunit amb els organitzadors per tancar l’acord.

Imatge de les primeres visites a les coves

Salord explica el projecte de les Coves de Cala Blanca als vesins i comerciants de la zona

La vicepresidenta insular ha expressat als presents que “Esperam tenir llicència a principi d’any i iniciar així els tràmits per adjudicar l’obra”.