Els menorquins han estalviat un total de 4,3 milions d’euros durant el primer any de vigència de la figura de la “donació amb definició” (l’herència en vida). En total, segons ha informat el Govern, s’han fet 165 operacions i s’ha donat en vida als descendents patrimoni per un valor de 50 milions d’euros. L’estalvi mitjà per operació ha estat de 26.000 euros per operació.
L’agost de 2017 va entrar en vigor la Compilació de Dret Balear, que permet als menorquins donar en vida immobles als descendents, un tipus d’impost de l’1% fins als 700.000 euros, i beneficis fiscals.
En la modificació de la Compilació de dret civil de les Illes Balears, MÉS per Menorca va presentar una esmena perquè es modificàs l’article 65 del Llibre II específic per a Menorca, que abans excloïa una figura vigent a Mallorca, l’herència en vida.. Amb la modificació d’aquest article, es va eliminar l’excepció, de manera que es va establir la vigència de la definició a Menorca, amb la mateixa regulació prevista en el règim successori a Mallorca.
Aquesta modificació permet ara als menorquins transmetre el patrimoni en vida als hereus -fins ara només ho podien fer en mort- amb la fiscalitat pròpia de les successions, que és força més favorable que l’aplicable a les donacions entre vius.
Josep Castells: “És hora de passar de la propaganda a les solucions reals, els residents han de notar els descomptes a la seva butxaca”
El partit menorquinista critica que les polítiques de la dreta en habitatge ajuden a incrementar encara més els preus