La Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) i els vuit ajuntaments faran feina de forma coordinada per millorar el producte turístic de l’illa. Aquesta és la principal finalitat del conveni de col·laboració que han presentat avui matí a Ciutadella la consellera de Cooperació Local i Promoció Turística, Maite Salord, el director insular de Promoció Turística, Isaac Olives, la directora gerent de la FFTM, Irene Moya, i els regidors de turisme dels diferents ajuntaments.
Es tracta del primer document d’aquestes característiques signat per totes les administracions menorquines, un fet que la consellera Salord ha valorat molt positivament:
“Amb aquest acte d’avui, Consell i ajuntaments confirmem que el turisme és un assumpte capital per a Menorca. En una qüestió de primer ordre com aquesta, tots hem de sumar i remar en la mateix direcció i, en aquest sentit, hem de ser conscients que els productes que promocionem han de ser innovadors i diferenciadors i que el discurs i la imatge que projectem ha de ser coherent amb el que som, sense fissures”.
Salord ha recordat que la línia seguida per la FFTM per posicionar l’illa com una destinació única a la Mediterrània passa per situar la naturalesa i la cultura com a principals actius, sent la declaració de la Reserva de Biosfera i la candidatura a Patrimoni Mundial dos grans valors.
Producte, informació i imatge
L’acord presentat avui, vigent de l’1 de gener al 31 de desembre del 2018, té per objecte regular la col·laboració interadministrativa i per coordinar el servei i el material d’informació turística, així com les accions de promoció del producte turístic que es realitzin des dels municipis.
Són activitats que contribueixen de manera directa o indirecta a millorar la competitivitat, la diversificació i la desestacionalització de l’oferta turística de l’illa. També per donar cabuda tots els materials informatius de caire turístic que generin els ajuntaments i que, d’acord amb el conveni de col·laboració, han d’incorporar la Marca Menorca i editar-se com a mínim en 4 idiomes (català, castellà, anglès i alemany). Altrament, es pretén crear una imatge unificada i identificable.
La FFTM, per la seva banda, aportarà un màxim de 15.000 euros a cadascun dels ajuntaments un cop hagin justificat l’efectiu compliment del conveni en la seva totalitat. Evidentment, l’ens de gestió turística proporcionarà als consistoris totes les eines, recursos i materials que resultin necessaris per donar compliment a aquests acords.
El partit menorquinista demana a l’equip de govern per l’estat de la contractació del servei davant una nova temporada turística
L'equip de govern del PP ha esgotat el termini per donar resposta a les peticions i les famílies esperen amb incertesa a les portes d'una nova temporada