Més per Menorca vol condemnar les darreres declaracions dels diputats del PP Antonio Gómez i Antoni Camps, qui han fet servir diverses referències als presos polítics entre ahir i avui a l’hora de referir-se a Més per Menorca i a càrrecs relacionats amb altres formacions sobiranistes, com la consellera Fanny Tur.
El diputat Nel Martí ha assegurat que Més per Menorca “és una formació que actua de forma tranquil·la, està disposada a dialogar, a ser crítica i també a analitzar qualsevol qüestió, sempre des del tarannà més democràtic i respectuós”. Precisament per això, Martí ha demanat al Partit Popular que se torni a situar dins l’àmbit del diàleg i de la racionalitat, i que deixi d’actuar “des de la revenja i l’odi”.
Martí ha insistit que usar el terme “presó” o deixar en l’aire paraules que podrien ser interpretades com a guerracivilistes (especialment les de Gómez a la consellera) és greu i mostra una actitud “perillosa i poc democràtica”.
Cal recordar que Gómez es va dirigir a la consellera de Cultura, Fanny Tur, durant el ple d’ahir dimarts i li va dir: “En España no se encarcela a las persones por sus ideas. La prueba evidente es que usted está hoy aquí y no en otro sitio”. Amenaces que, segons el diputat menorquinista Josep Castells, “són reals” i que consisteixen “a empresonar els adversaris polítics”.
De la seva banda, el diputat Antoni Camps (PP), ha fet una piulada a Twitter amb el mateix to, tot donant suport a Gómez i reiterant que “si a Espanya s’empresonés per tenir idees independentistes tot Més per Menorca i la consellera Fanny Tur serieu a la presó. I no hi sou”.
El partit menorquinista critica que les polítiques de la dreta en habitatge ajuden a incrementar encara més els preus
El partit menorquinista considera que el Govern Prohens ha emprat l'oposició com el decorat del seu teatre per acabar pactant de nou amb la ultradreta