La conversió s’ha duit a terme en els tres motors (BW1, BW2 i BW3) de 13,6 MW cada un, amb una potència total de 40,8 MW; a partir d’ara els tres motors funcionaran un màxim de 1.500 hores anuals amb gasoil i tindran una producció total estimada de 62 GWh cada any. Amb el canvi de combustible la central deixarà de consumir 55.000 tones de fuel cada any i reduirà un 88 % les emissions de diòxid de sofre (SO2) a l’atmosfera.
Per a dur a terme aquesta conversió, a més de l’adaptació dels propis motors, s’està reconvertint un dels dipòsits de fuel a gasoil i està previst reconvertir l’altre per a emmagatzemar aigua desmineralitzada destinada a les turbines de gas, mesura que també permetrà reduir de manera molt important les emissions de diòxid de nitrogen (NO2) d’aquests grups de generació.
El partit menorquinista demana a l’equip de govern per l’estat de la contractació del servei davant una nova temporada turística
L'equip de govern del PP ha esgotat el termini per donar resposta a les peticions i les famílies esperen amb incertesa a les portes d'una nova temporada