Més per Menorca i Compromís uneixen esforços per millorar la connectivitat entre l’illa i València

Les formacions polítiques presenten dues iniciatives paral·leles als respectius parlaments autonòmics perquè es declari una Obligació de Servei Públic en la ruta aèria

19/05/2022

Més per Menorca i Compromís han anunciat aquest dijous a València el registre de dues Proposicions No de Llei als respectius parlaments autonòmics per tal d’aconseguir que s’estableixi una Obligació de Servei Públic (OSP) en la ruta aèria entre Menorca i la ciutat de València que garanteixi unes freqüències mínimes d’un vol diari d’anada i tornada i que inclogui la fixació d’una tarifa màxima.

El diputat de Més per Menorca al Parlament de les Illes Balears, Josep Castells, ha ressaltat que es tracta de la «primera iniciativa de la història per millorar la connectivitat entre els dos territoris» i ha justificat aquesta proposta conjunta perquè «les connexions entre l’aeroport de Menorca i València són del tot residuals, amb molt poques freqüències i amb unes tarifes abusives fixades pel lliure mercat  aprofitant l’alta demanda i que el resident no té altres alternatives per fer aquesta ruta».

València és la tercera ciutat en pes demogràfic de l’Estat espanyol, i està estretament lligada a les Illes per qüestions històriques, econòmiques i culturals, una relació que es manté en l’actualitat.

Al respecte, la diputada de Compromís a les Corts Nathalie Torres ha citat la gran quantitat de valencians que són residents a Menorca perquè hi exerceixen la docència. «El 30% del professorat de les Illes Balears és valencià, un percentatge que arriba al 40% a l’illa de Menorca», ha recordat Torres. A això, cal sumar-hi, també, els estudiants menorquins que fan la carrera a les universitats valencianes.

S'ha tenir present que la legislació europea preveu el mecanisme de les obligacions de servei públic (OSPs) per rutes de connexió de “regions perifèriques en desenvolupament o amb baixa densitat de tràfic quan l’esmentada ruta es consideri essencial pel desenvolupament econòmic i social d’una regió […]”.

La iniciativa conjunta s’ha presentat el mateix dia que Més per Menorca i Compromís han duit a terme una jornada de feina on han acordat treballar junts en qüestions que afecten els dos territoris.

Notícies relacionades

Més per Menorca denuncia que el decret llei aprovat per PP/VOX afavoreix l’especulació immobiliària

El partit menorquinista critica que les polítiques de la dreta en habitatge ajuden a incrementar encara més els preus

Més per Menorca denuncia que el Govern pacta amb el trumpisme balear les mesures de contenció

El partit menorquinista considera que el Govern Prohens ha emprat l'oposició com el decorat del seu teatre per acabar pactant de nou amb la ultradreta

European Free Alliance

Cartellera

  • Mostra
  • Mostra
  • Mostra
  • Mostra

Audiovisuals

Facebook

Twitter

El més llegit