Condemnam que Pedro Sánchez accepti el pla d'autonomia del Sàhara Occidental imposat pel Marroc

El Govern d'Espanya ha traït i abandonat el poble sahrauí i lamenten que aquest posicionament pot tenir conseqüències nefastes per al Sàhara Occidental

18/03/2022

A Més per Menorca hem rebut amb sorpresa la notícia que Pedro Sánchez ha acceptat el pla d'autonomia per al Sàhara Occidental que el Marroc va presentar a les Nacions Unides l'any 2007. Rebutjam de forma contundent la postura que ha adoptat de forma sobtada el Govern d'Espanya, quan el compromís que hi havia damunt la taula era la celebració d'un referèndum d'autodeterminació on el poble sahrauí pogués decidir continuar essent una regió sotmesa al Marroc o convertir-se en un estat independent.

Consideram lamentable que Sánchez hagi cedit al xantatge i pressió del rei Mohamed VI provocant d’aquesta manera la coerció definitiva a la llibertat del poble sahrauí.

Per tot això, Més per Menorca exigeix que Espanya rectifiqui immediatament aquesta decisió i aposti de forma clara per la celebració d'un referèndum d'autodeterminació on prevalgui la sobirania del poble sahrauí, com així també ho demana Nacions Unides a partir de les diferents resolucions aprovades.

Notícies relacionades

Més per Menorca eleva a Europa la necessitat de prioritzar els residents en la compra d'un habitatge

El partit menorquinista exposa la seva proposta de llei en l’assemblea general de l’Aliança Lliure Europea (ALE)

Més per Menorca rebutja l’augment de les tarifes aèries interilles

El partit menorquinista critica la complicitat de PSOE i PP amb els interessos de les aerolínies

European Free Alliance

Cartellera

  • Mostra
  • Mostra
  • Mostra
  • Mostra

Audiovisuals

Facebook

Twitter

El més llegit