El Parlament ha aprovat aquest dijous una proposta de Més per Menorca perquè el Govern avaluïi periòdicament i faci públic l'impacte que té el Decret per al desenvolupament de la competència comunicativa en llengües estrangeres sobre l’alumnat.
Segons que va explicar el diputat Josep Castells durant la Comissió d'Educació, el motiu és que, després de quatre cursos d’aplicació del Decret 45/2016, de 22 de juliol per al desenvolupament de la competència comunicativa en llengües estrangeres als centres educatius públics, l’Executiu no ha fet públic cap estudi sobre l’impacte d’aquest decret i les seves mesures d’acompanyament en els infants i joves. Això, malgrat que MxMe ho ha demanat en diverses ocasions al Parlament.
Castells ha comentat que, de fet, «hi ha un gran dèficit (en general) en l'avaluació de les polítiques del Govern reconegut pel mateix Executiu, tal com va admetre la presidenta Armengol fa un mes» i que «el bon govern implica necessàriament l'impacte de les polítiques públiques».
«Entenc que hi ha mancances de recursos i que avaluar és car, però des del nostre grup estam convençuts que és essencial per destinar els doblers a polítiques públiques que siguin efectives», ha insistit el diputat. «Des d'un punt de vista absolutament constructiu demanam que el Govern posi en marxa l'avaluació d'aquest programa».
En definitiva, es tracta de conèixer millor quines són les mancances i quins són els resultats dels diferents mecanismes que s’han posat en marxa, de tal manera que en el futur es puguin formular noves mesures «més acurades i eficaces per a aconseguir els objectius plantejats», ha explicat el diputat.
Cal recordar que el Decret permet l’aplicació de l’ensenyament en una llengua estrangera a una assignatura no lingüística a primària, ESO, batxillerat i formació professional per part dels centres. A més, aquests poden sol·licitar a la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat l’ampliació de l’ensenyament en llengües estrangeres a una segona assignatura o mòdul no lingüístic del currículum a partir de quart de primària. En qualsevol cas, però, cada centre ha d’elaborar un projecte lingüístic de centre (PLC) que reculli el tractament de les llengües d’ensenyament dels centres educatius, i el Govern ha de garantir-ne la dotació de recursos.
En síntesi, el Decret estableix un marc de referència per tal que cada centre pugui definir una proposta pedagògica per a l’ensenyament i aprenentatge de i en llengües estrangeres.
L’aprovació d’aquest decret, a més, va anar seguit de mesures de desenvolupament i acompanyament, com ara el desdoblament de grups d’anglès a partir de 15 alumnes a ESO, l’aplicació de nous currículums per facilitar que els centres educatius puguin incrementar el temps destinat a reforçar les matèries en llengua estrangera, els cursos gratuïts d’anglès avançat per a professorat, o l’adjudicació de noves places d’auxiliars de conversa nadius.
Els ecosobiranistes presenten 180 esmenes al Decret Llei de Destrucció Massiva amb les quals contraposen el seu model de defensa del territori i al servei de les persones contra el model del PP d’afavoriment d’especuladors i infractors
El partit menorquinista ha presentat diverses preguntes al Govern que també demanen per l’estat del projecte de reforma del poliesportiu Sant Joan