Serem estrictes a l'hora d'exigir el compliments dels acords d'investidura signats

Defensam l'avanç de les Illes cap a un model "a la menorquina", que posi límits al turisme i aposti per la diversificació econòmica

27/06/2019
Josep Castells durant el debat d'investidura. Josep Castells durant el debat d'investidura.

El diputat de Més per Menorca, Josep Castells, ha anunciat, durant la seva intervenció al debat d'investidura, que serem molt diligents en exigir el compliment dels acords signats amb Francina Armengol, ja que el partit consuma avui la seva part votant a favor de la presidència de la socialista.

En aquest sentit, Castells ha dit que no admetrem cap endarreriment i ha exigit, en especial, que tres de les 18 mesures es posin en marxa ja mateix: la revisió de la quota de personal que correspon als equips d'atenció primerenca de cada illa i la seva disponibilitat pel curs 2019-2020; el control de les emissions de la central tèrmica de Maó; i la concertació de places en centre privats especialitzats per donar l'atenció sanitària adequada a joves amb trastorns de conducta.

Castells també ha explicat que no anam al Parlament a demanar per a Menorca i a desentendre'ns de la resta, sinó a promoure per a totes les Illes Balears, el "model Menorca". Per això, ha asseverat, cal posar límits a certs tipus de turisme per, entre altres coses, donar oportunitat a altres sectors de fer-se un lloc i consolidar-se. Altres sectors on el coneixement és un actiu crític de generació de valor.

Malgrat el to positiu, el diputat menorquinista ha criticat els 'Acords de Bellver' perquè destil·len una essència centralista amb la possible creació de desenes de nous organismes a Palma i perquè es parla de dotar «de nous d'instruments als consells insulars» per exercir les seves competències, però a la vegada de «col·laboració amb el Govern de les Illes Balears», la qual cosa li sembla contradictòria.

Finalment, el nostre portaveu ha insistit a Armengol que cal que expliqui com pensa evitar que el Govern Sánchez impugni lleis com la del canvi climàtic, residus, avaluació ambiental, etc.

Notícies relacionades

Proposam dur una llei consensuada a Madrid que garanteixi preus justos al transport aèri i marítim

Josep Castells: “És hora de passar de la propaganda a les solucions reals, els residents han de notar els descomptes a la seva butxaca”

Més per Menorca denuncia que el decret llei aprovat per PP/VOX afavoreix l’especulació immobiliària

El partit menorquinista critica que les polítiques de la dreta en habitatge ajuden a incrementar encara més els preus

European Free Alliance

Cartellera

  • Mostra
  • Mostra
  • Mostra
  • Mostra

Audiovisuals

Facebook

Twitter

El més llegit