La Fundació Foment del Turisme de Menorca ha posat en marxa una desena d’accions per reforçar la temporada 2018. Es tracta d’iniciatives dividides en dos grans blocs, segons tipologia i comportament del públic objectiu: un de resposta immediata, adreçat a incentivar la demanda en els mercats italià, nacional i portuguès, i l’altre centrat en els mercats alemany, britànic i francès per enfortir els mesos de setembre i octubre, i també els primers dies de novembre.
La FFTM invertirà 120.000 euros (IVA no inclòs) en aquesta bateria d’accions compartida amb el sector empresarial, la major part de les quals s’han canalitzat a través d’agències de turisme online (OTA) i metacercadors, que són les plataformes més viables quan se cerca una resposta immediata o a curt termini.
Tanmateix, la FFTM té en marxa més accions promocionals en aquests moments. D’acord amb el pla anual de promoció s’executarà enguany més d’un centenar d’actuacions i mesures focalitzades en la diversificació de mercats, l’ampliació de la temporada turística, la millora de la connectivitat o l’increment de la qualitat, entre d’altres.
A més, la FFTM ja té perfilada l’estratègia turística per als anys 2019-2020. Aquest document, que també s’ha compartit amb el sector empresarial, conté les línies de feina a seguir en els propers dos anys per incrementar la competitivitat i l’excel·lència de Menorca com a destinació turística. Millorar el posicionament de l’illa als mercats exteriors; la gestió estratègica de la connectivitat, aspecte clau per a l’economia insular; aconseguir una major organització de l’oferta de productes i serveis, promoure la cultura de la innovació en són algunes, entre moltes altres.
Més per Menorca considera una falta de respecte que el president del Consell no s’hagi assegut a negociar amb cap partit de l'oposició
Els menorquinistes reclamen adequar la calçada empredrada i aixecar els enderrossalls de les parets