La Fundació Foment del Turisme de Menorca i l’Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears organitzen el dia 14 de març a Maó una jornada informativa sobre els Segments Estratègics Turístics (SET) amb l’objectiu de propiciar la col·laboració públic-privada per crear productes que facin més competitives les empreses menorquines.
Els SET són aliances que es constitueixen entre prestadors de serveis i institucions públiques per a desenvolupar productes turístics amb valor afegit. Es plantegen com a meses de feina públic-privades on poder definir estratègies i planificar accions que permetin millorar la competitivitat turística de les Illes Balears.
En total, atenent a les fortaleses de les Illes Balears i les tendències del mercat, l’AETIB i els diferents sectors empresarials de l’arxipèlag han impulsat la creació dels següents Segments Estratègics Turístics: gastronomia, turisme actiu, cultura, ecoturisme, turisme esportiu, salut, luxe i MICE.
Implementació a Menorca
La jornada del proper 14 de març s’organitza com un primer contacte entre els presidents dels vuit SET –tots ells de perfil empresarial o vinculats a la gestió de serveis turístics- i el sector privat i públic de Menorca amb l’objectiu d’implementar aquestes meses de treball a l’illa.
Els presidents dels diferents SET informaran de les tasques realitzades fins al moment, les passes donades a nivell de regió i els beneficis i oportunitats que la creació de les delegacions insulars pot generar per a les empreses turístiques.
Els menorquinistes avisen que les mesures del PP no funcionen i que els preus no aturen d'apujar
Els menorquinistes recorden a Vilafranca que només hi queden 54 dies per a l’estiu i que “no està fent res per reduir l’impacte de la massificació turística”