La Fundació Foment del Turisme comptarà l'any 2019 amb 3,67 milions, un 60% més que fins ara

En paraules de la consellera Maite Salord, l’any que ve serà “el primer any en què decidirem autònomament com farem la promoció turística i, a més, amb un pressupost a l’alçada dels reptes que tenim”.

23/10/2018
La consellera Maite Salord i el director insular Isaac Olives La consellera Maite Salord i el director insular Isaac Olives

La Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) comptarà l’any 2019 amb un pressupost de 3,67 milions d’euros, prop d’un 60% més dels ingressos de què disposava abans de fer-se efectiu el traspàs de la competència en promoció turística el passat 1 d’abril. Serà el primer pressupost en matèria turística que es gestionarà íntegrament i autònomament des de Menorca.

Per arribar a aquesta xifra, el Consell Insular de Menorca afegirà a l’import de la transferència, xifrat en 1,47 milions d’euros per a l’any que ve, una partida de 2,1 milions, que és el resultat de la suma de la subvenció ordinària anual més els 250.000 euros que es deriven de la llei de finançament de consells. La resta prové dels ingressos per vendes de productes de marxandatge, material promocional i entrades a recintes culturals.

A totes aquests partides s’hauria d’afegir el cost de l’assistència a les grans fires turístiques, assumit íntegrament per l’Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears. És a dir, la FFTM s’estalvia, gràcies a aquest acord complementari al traspàs, una despesa anual pròxima als 300.000 euros per assistir a FITUR, la World Travel Market de Londres i la ITB de Berlín.

 

Patronat de la FFTM

Aquesta informació va ser facilitada ahir als membres del patronat de la FFTM amb l’ànim de garantir la màxima transparència ja que el document definitiu no es preveu que sigui aprovat fins a final d’any. Amb aquesta finalitat també se’ls van lliurar les “Pautes per a la promoció turística 2019-2020”, un document que conté les línies a seguir per part de la FFTM per al desplegament i l’exercici òptim de la competència.

El document, un primer esborrany del qual ja va ser lliurat als patrons la primavera passada, organitza aquestes pautes a partir de la definició de vuit objectius:

1. La consecució d’una promoció turística diferenciada i eficaç a partir de la marca “Menorca Reserva de Biosfera”;

2. La creació d’una oferta turística de qualitat, que asseguri la competitivitat i prioritzi els productes innovadors i diferenciadors;

3. L’impuls a la promoció i la comunicació en entorns digitals;

4. L’estímul del coneixement i la informació estratègica com a pilars fonamentals per a una adequada gestió turística;

5. L’aposta decidida i ferma per la innovació;

6. La cooperació i la coordinació de tots els agents turístics en la gestió de la destinació;

7. La millora de la connectivitat.

8. Fer de Menorca una destinació turística accessible.

Els patrons també van rebre ahir de mà de la consellera de Promoció Turística, Maite Salord, un esborrany del pla d’actuació de l’any 2019, document que fins ara es votava directament a la darrera sessió de l’any per enviar-lo al protectorat de fundacions de la Comunitat Autònoma i que, per primera vegada, s’ha decidit compartir amb els patrons amb dos mesos d’antelació.

El pla d’actuació és un document ordinari que ha de reflectir els objectius i les activitats que la FFTM preveu desenvolupar durant l’exercici següent en els quatre àmbits en els quals és competent: informació, qualitat, producte i promoció. No inclou accions, mesures o partides específiques.

 

Notícies relacionades

Iniciam les obres de reforma a les deixalleries de Menorca

Seran reformades amb l'objectiu de millorar l'organització, l'accessibilitat i el funcionament de les instal·lacions

Impulsam la II Trobada Starlight

Més de 50 representants i experts del sector es donaran cita entre el 28 i el 30 de novembre a l'illa del Llatzaret