L’enllaç de la carretera d’entrada a Alaior ja resta obert al trànsit

Les obres han finalitzat abans de l’inici de la temporada alta, la qual cosa evitarà molèsties durant els mesos de major densitat circulatòria.

29/05/2018
Rotonda de nivell inferior a l'entrada a Alaior. Rotonda de nivell inferior a l'entrada a Alaior.

El Consell Insular de Menorca ha obert avui el trànsit de la M-1 pel que fa a l’enllaç d’entrada a Alaior. Així, finalitza la primera actuació que va ser revisada de l’anterior projecte de la carretera general. Igualment, cal recordar que aquesta actuació s’emmarca dins el Pla d’Inversions en Carreteres del Departament de Mobilitat de la institució insular i es finança amb el conveni de col·laboració entre el Ministeri de Foment i el Consell Insular de Menorca en matèria de carreteres.

Els treballs, que van ser adjudicats per un import d’1.588.131,83 euros més IVA i han estat executats per la UTE formada per Copcisa, Construcciones Olives, M. Polo i Juan Mora, acomplint el termini previst i finalitzat, així, les obres abans d’iniciar-se temporada turística alta. Aquest fet evita les molèsties que tota obra d'aquestes característiques pot provocar, més quan es tracta d’un nus d’accés a una zona urbana, com ho és el poble d’Alaior.

Aquest projecte s’ha executat en una primera fase independent de la resta del tram que arriba fins a Maó. Ha comprès un tram d’un quilòmetre de longitud entorn de l’actual accés a Alaior. Ha estat el primer punt on s'han reprès les obres de millora de la carretera Me-1 en el tram de Maó a Alaior, iniciades durant l’anterior mandat, després que en el mes de febrer de 2016 es rescindís el contracte d’obres davant la impossibilitat d’executar-les en els termes inicialment pactats a causa de les deficiències i imprevisions, tant del projecte constructiu que es va treure a licitació com del projecte refós que incloïa les millores i variants ofertes pel contractista.

La revisió del nus s’ha basat en les directrius tècniques establertes arran de la voluntat de l’actual equip de govern de reconduir els projectes de millora de la carretera general tenint en compte criteris de sostenibilitat ambiental i econòmica així com de seguretat viària:

1.- Ampliar vorals fins a 2,5 m d’amplada.

2.- Prohibició de girs a l’esquerra no canalitzats, el que implica concentrar els girs a l’esquerra en una sèrie de punts habilitats per al canvi de sentit.

3.- Canvis de sentit en nusos adequats per a l’efecte (màx. 2,5-3 km):

   - 3.1.- En tram interurbà: canvis de sentit en interseccions canalitzades a nivell. Excepcionalment, en cas de camí amb continuïtat a banda i banda de la                                         carretera  justificat per un trànsit transversal suficient o altra dificultat tècnica es podrà valorar una solució a diferent nivell mitjançant un calaix.

   - 3.2.- En tram urbà - Variant: canvis de sentit en enllaços a diferent nivell. Camins transversals a diferent nivell, amb accés des de la carretera o no.

   - 3.3.- En tram urbà - Travessera: canvis de sentit en interseccions regulades mitjançant rotondes a nivell.

Seguint aquests criteris, en trobar-se aquest nus en un tram urbà de variant i tenint en compte que el trànsit que s’incorpora a la carretera general en aquesta intersecció és important, com a conseqüència de ser l’accés al polígon industrial d’Alaior, la solució adoptada per a la millora d’aquest nus és d’una rotonda a nivell inferior.

Així, el disseny del nus s’ha basat en dues premisses: mantenir la mateixa tipologia amb rotonda inferior, reduint les seves dimensions respecte del projecte constructiu de 2013; i resoldre les seves mancances, quant a serveis afectats (com les línies elèctriques) i sobrevingudes durant l’execució de les obres abans de rescindir el contracte el febrer del 2016.

Notícies relacionades

Més per Menorca denuncia que el PP censura la Sindicatura de Greuges

El partit menorquinista critica que els atacs i cohibicions del portaveu popular Joan Pons Torres als síndics tenen com a objectiu acabar amb aquest òrgan independent de control a les administracions

Més per Menorca denuncia que el Consell no ha posat cap barca per protegir la posidònia aquest estiu

Esteve Barceló: “Lamentam que Menorca sigui l’illa amb menys vigilància i més fondejos il·legals”

European Free Alliance

Cartellera

  • Mostra
  • Mostra
  • Mostra
  • Mostra

Audiovisuals

Facebook

Twitter

El més llegit