Concurs públic per garantir durant l’hivern la connexió amb Londres

La Fundació Foment del Turisme de Menorca aprova una licitació per a la ruta de 450.000 euros per a tres anys. L’organisme també acorda contractar un director-gerent i la creació d’una plaça de Cap de Promoció Turística.

22/03/2018
La consellera Salord i el director insular de Promoció, Isaac Olives La consellera Salord i el director insular de Promoció, Isaac Olives

El patronat de la Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) va aprovar ahir, amb el vot favorable de tots els patrons i l’abstenció del PP, els plecs del concurs públic per a la contractació d’un servei de publicitat en aeronaus i suports promocionals de companyies aèries per a la ruta Menorca-Londres durant  l’hivern. El preu de licitació és de 450.000 euros (IVA no inclòs) i la durada, no prorrogable, serà de tres anys dividits en tres períodes de sis mesos cadascun: de l’1 de novembre al 30 d’abril.

D’acord amb les directrius aprovades pell patronat la companyia que obtengui l’adjudicació del contracte (tardor 2018 fins primavera de 2021) haurà d’operar en la ruta Londres-Menorca amb aeronaus que tenguin una capacitat superior a les 50 places i s’haurà d’assegurar també la disposició de dues freqüències setmanals, les dues d’anada i tornada.

A l’empresa adjudicatària se li exigeix, alhora publicar, a la revista pròpia de la companyia, un servei promocional de Menorca com a destinació cultural, gastronòmica i de naturalesa, la qual ha d’arribar com a mínim a 50.000 lectors. També es demana la interacció a xarxes socials d’aquestes prestacions promocionals, les quals hauran d’arribar a 500.000 seguidors i una reserva mínima de seients gratuïts per a accions de promoció.

Les companyies que optin al contracte hauran d’acreditar determinades qüestions tècniques, materials i de solidesa econòmica i empresarial.

L’imminent traspàs de la Promoció Turística

La consellera de Promoció Turística, Maite Salord, encara aquest propers dies l’assumpció de la transferència en Promoció Turística. Una responsabilitat política i d’autogovern que condueix a replantejar l’estructura i els objectius de la Fundació Foment del Turisme. Així, la consellera ha indicat que “Partim d’un fet important: l’aprovació aquesta setmana del traspàs de promoció turística als consells. Aquest acord ens permet fer la promoció de Menorca des de Menorca. La dotació econòmica i de personal, i la capacitat de decisió, ens obre la porta a poder dur a terme actuacions d’envergadura com la que avui s’ha aprovat”.

Per tant, l’oferta des de Consell per contractar una companyia que cobresqui la ruta amb Londres durant l’hivern és ja una decisió pròpia de l’ens insular i, per tant, de la capacitat decisió des de Menorca per regir la política de promoció turística. “Tenim molt clar que la connectivitat és un dels grans reptes que hem d’encarar per fer de Menorca una destinació turística competitiva i que la feina s’ha de fer amb la suma de tots, sector públic i sector privat”, va dir Maite Salord.

Nou director-gerent

L’assumpció de competències en matèria de Promoció obligar al Departament de Salord a reestructurar la FFTM i a dotar-la dels recursos adients per a un correcte funcionament. Així, el patronat de la FFTM també va aprovar la convocatòria pública per a la contractació d’un director-gerent. Una plaça tècnica i executiva que haurà de dirigir l’organisme. També es té previst convocar una altra contractació, la de Cap de Promoció Turística, però serà més endavant.

Per últim al sí del patronat es treballa sobre la Planificació Estratègica, un document que ha de marcar les pautes d’actuació de la FFTM, l’esborrany del qual va ser lliurat ahir als patrons de la fundació. Aquest document es basa en vuit punts fixats com els principals objectius:

1.      La creació d’una oferta turística de qualitat, que asseguri la competitivitat i prioritzi els productes innovadors i diferenciadors;

2.      La consecució d’una promoció turística diferenciada i eficaç;

3.      L’impuls a la promoció i la comunicació en entorns digitals;

4.       L’estímul del coneixement i la informació estratègica com a pilars fonamentals per a una adequada gestió turística;

5.       L’aposta decidida i ferma per la innovació;

6.      La millora de la cooperació i la coordinació de tots els agents turístics en la gestió de la destinació;

7.       La conscienciació i l’increment del coneixement que la població local té sobre la indústria turística;

8.       La connectivitat.

 

Notícies relacionades

Més per Menorca proposa limitar el consum als grans consumidors d’aigua

El partit menorquinista assenyala que només hi queden 32 dies per a l’estiu i demana al Consell Insular que ajudi els ajuntaments a impulsar les ordenances municipals

Més per Menorca demana limitar el preu del lloguer

Els menorquinistes avisen que les mesures del PP no funcionen i que els preus no aturen d'apujar

European Free Alliance

Cartellera

  • Mostra
  • Mostra
  • Mostra
  • Mostra
  • Mostra
  • Mostra

Audiovisuals

Facebook

Twitter

El més llegit