Més per Menorca reclama a la SAREB que garanteixi la continuïtat de totes les famílies que viuen al bloc de pisos d’Alaior i que mantengui unes condicions de lloguer assequibles i estables per als residents. La formació menorquinista considera imprescindible que l’entitat pública actuï amb responsabilitat i compleixi amb el compromís de protegir les famílies afectades.
La portaveu de Més per Menorca, Noemí Garcia, ha defensat que “ara és el moment que la SAREB demostri que la seva intervenció servia realment per donar seguretat i estabilitat als vesins”. En aquest sentit, Garcia reclama que es mantenguin els contractes vigents i que els preus dels lloguers continuïn sent assumibles per a les famílies residents.
Des de la formació recorden que han estat presents des del primer moment, tant al carrer com a les institucions, defensant una solució pública per evitar que totes aquestes famílies perdessin el seu habitatge. Més per Menorca lamenta, però, que el Govern Prohens i el Consell Vilafranca no actuassin amb la determinació necessària quan tenien eines per intervenir en aquesta situació.
“Ha estat una greu irresponsabilitat política que el PP hagi mirat cap a una altra banda davant un problema supervivència que afectava directament famílies de Menorca”, ha afirmat Garcia. La portaveu menorquinista considera que les institucions insular i autonòmica haurien d’haver liderat una resposta pública contundent des del primer moment, en lloc de deixar tota la responsabilitat en mans de la SAREB.
Més per Menorca reclama al PP que abandoni la seva actitud passiva en matèria d’habitatge i impulsi polítiques valentes per ampliar el parc públic i garantir el dret a un habitatge digne als residents de Menorca.
El partit menorquinista defensa davant l’assemblea general de l’Aliança Lliure Europea (ALE) reformes europees per protegir l'habitatge per a residents i garantir una connectivitat assequible durant tot l'any