Més per Menorca denuncia que el PP obre les portes al col·lapse per no limitar l’entrada de vehicles

El partit menorquinista denuncia tres anys d’excuses i promeses incomplertes mentre la ciutadania ja pateix saturació de cotxes abans de començar juny

26/05/2026

Més per Menorca adverteix que Menorca viurà aquest estiu una situació de “col·lapse i saturació absoluta” com a conseqüència directa de la incapacitat i la manca de voluntat política del PP al Consell Insular per limitar l’entrada de vehicles a l’illa, tot i disposar de les eines legals per fer-ho des de fa anys.

El partit recorda que el mateix president del Consell Insular, Adolfo Vilafranca, ha reconegut en reiterades ocasions que gràcies a la Llei Menorca Reserva de Biosfera, aprovada l’any 2023 durant el govern d’esquerres, es pot regular i limitar l’entrada de vehicles a Menorca. “El problema no és la manca d’eines, sinó la manca de voluntat política del PP per aplicar-les”, denuncien.

La portaveu menorquinista al Consell Insular, Noemí Garcia, ha criticat durament la gestió del govern insular: “Fa tres anys que el PP governa el Consell i encara no han estat capaços d’activar una mesura imprescindible per protegir Menorca i garantir la mobilitat dels menorquins. Mentrestant, l’illa es col·lapsa cada estiu i la ciutadania és qui en paga les conseqüències”.

Més per Menorca també ha carregat contra el conseller de Mobilitat, Juan Manuel Delgado, que acumula fracassos evidents. “En tres anys no han activat la limitació de vehicles, la ITV viu la pitjor situació de la seva història i la nova concessió d’autobusos continua encallada. Aquesta és la realitat de la seva gestió”, ha afirmat Garcia.

Més per Menorca recorda que l’any 2023 el PP va rebutjar l’informe tècnic elaborat pel Consell Insular que alertava d’una situació de saturació durant els mesos de juliol i agost i que plantejava la necessitat de reduir un 30% els vehicles. Posteriorment, el govern insular va anunciar que elaboraria un nou informe, que no va arribar fins al 2025. Ara, ja l’any 2026, i amb diversos informes damunt la taula, el PP continua instal·lat en les excuses.

“Primer deien que faltava informació, després que feien estudis i ara asseguren que posaran càmeres als ports de Maó i Ciutadella. Som a finals de maig, Menorca ja està plena de vehicles i les càmeres encara no hi són. El PP viu permanentment d’excuses per passar un altre any sense posar cap límit”, ha denunciat Garcia.

Més per Menorca també ha qualificat de “burla a la ciutadania” les declaracions del portaveu del PP, Joan Pons Torres, que va afirmar que, si se superaven els nombres previstos de vehicles, es reuniria amb les navilieres. “Quan l’illa ja estigui col·lapsada, reunir-se amb les navilieres no és cap solució. És simplement intentar salvar la cara davant una situació que han deixat degradar deliberadament”, ha apuntat la portaveu menorquinista.

Finalment, Més per Menorca ha acusat el govern del PP de practicar una política de “qui dia passa, any empeny”, basada en l’immobilisme i la deixadesa. “Mentre el PP fa perdre el temps a tothom i enganya la ciutadania amb promeses buides, els menorquins i menorquines pateixen cada dia les conseqüències d’una illa saturada i d’una manca absoluta de gestió”, ha conclòs Garcia.

Notícies relacionades

Noemí Garcia: “Tenim l’oportunitat que el bloc de pisos d’Alaior es converteixi en habitatge públic"

La portaveu menorquinista al Consell Insular denuncia que cap administració empri les seves eines per adquirir el bloc que sortirà a subhasta i reclama que es protegeixi la llar de totes les famílies que hi resideixen

Noemí Garcia: “El nostre model de Menorca és una illa per viure; el del PP, un resort turístic”

La portaveu de Més per Menorca denuncia al debat de política general la manca de lideratge del president Vilafranca i la inoperància d’un equip de govern que ha definit com “una simple sucursal de Mallorca”

European Free Alliance

Cartellera

  • Mostra
  • Mostra
  • Mostra
  • Mostra
  • Mostra

Audiovisuals

Facebook

Twitter

El més llegit