Més per Menorca ha registrat per via d’urgència una proposta d’acord al Consell Insular de Menorca per reclamar la implicació immediata de les administracions públiques davant la situació del bloc de pisos d’Alaior que pròximament sortirà a subhasta judicial.
La portaveu del partit menorquinista, Noemí Garcia, considera que aquesta situació representa “una oportunitat real perquè aquest edifici passi a formar part del parc públic d’habitatge”. “No podem permetre que una operació especulativa deixi desenes de famílies en situació d’incertesa residencial mentre les institucions miren cap a una altra banda”, ha defensat.
Noemí Garcia demana al Govern d’Espanya que garanteixi que la SAREB, tal com té l’obligació legal de fer, es presenti a la nova subhasta per adquirir aquest bloc de pisos. En el cas que el bloc no passi a mans de l’Estat, Garcia reclama al Consell Insular de Menorca, al Govern de les Illes Balears i també a l’Ajuntament d’Alaior una feina conjunta per estar previnguts per activar totes les eines jurídiques i econòmiques disponibles per adquirir aquest immoble i garantir la continuïtat a totes les famílies que actualment resideixen al bloc, amb l’objectiu d’evitar possibles desnonaments o situacions de vulnerabilitat.
Garcia denuncia que, malgrat la greu emergència habitacional que viu Menorca, “cap administració està actuant amb la contundència necessària per ampliar el parc públic d’habitatge aprofitant oportunitats com aquesta”. En aquest sentit, Garcia ha remarcat que “les institucions tenen instruments per intervenir, però cal voluntat política per fer-los servir”.
La portaveu menorquinista ha reivindicat que “xerram de persones i famílies que necessiten estabilitat i seguretat. El dret a l’habitatge ha d’estar per damunt de qualsevol interès especulatiu”.
El partit menorquinista denuncia tres anys d’excuses i promeses incomplertes mentre la ciutadania ja pateix saturació de cotxes abans de començar juny
La portaveu de Més per Menorca denuncia al debat de política general la manca de lideratge del president Vilafranca i la inoperància d’un equip de govern que ha definit com “una simple sucursal de Mallorca”