Més per Menorca fa temps que denuncia que les compensacions que cobren els pacients que s’han de desplaçar fora de l’illa per rebre atenció mèdica en concepte de dietes, pernoctació o transport han quedat totalment desactualitzades.
El partit menorquinista ha mantingut una línia ferma d’actuació per anar exigint al Govern de les Illes Balears que aquestes compensacions siguin regularment actualitzades segons la pujada de preus dels serveis, no sempre trobant el suport de la resta de partits.
No obstant, en aquesta ocasió, la unanimitat de totes les forces del Parlament de les Illes Balears ha fet possible que una PNL de Més per Menorca tiri endavant per instar el Govern a incrementar l’import d’aquestes dietes fins a assolir el cost real, en un termini de sis mesos. A més, la proposta també demana que el Govern faci efectiu el pagament d’aquestes despeses en un període màxim de tres mesos.
La diputada de Més per Menorca, Joana Gomila, ha defensat que “cada euro que surt de la butxaca d’un pacient menorquí per ser atès fora, ha de ser retornat” i ha afegit que “ja és prou maldecap haver de sortir de Menorca per tenir una visita mèdica o per ser operats, que no és just que encara ens costi doblers”.
Josep Castells: “el descompte de resident no pot continuar essent una eina que acaba beneficiant les companyies mentre els ciutadans continuen pagant preus desorbitats per viatjar”
Josep Castells reclama al conseller de Transports, José Luís Mateo, que compleixi amb el mandat parlamentari i elabori un contrainforme per defensar l’OSP a Europa