La feina duita a terme des del Departament de Mobilitat que dirigeix Miquel Preto dóna els seus bons resultats, temporada rere temporada. L’increment de freqüències, noves línies, la recuperació del Bus Express, les millores o inversions en les parades realitzades, però, sobretot, l’aposta del Consell pel transport públic ha fet possible que la mobilitat a l’illa amb aquest servei augmenti.
Durant la temporada estiuenca (comtat de l'1 de maig i al 31 d'octubre) l’increment ha estat d’un 6,3%, passant dels 1.673.710 viatgers el 2016 als 1.779.633 del 2017, quasi 106.000 usuaris més.
Quant a les zones turístiques i platges l'increment ha estat del 5,8%, passant de 1.158.552 viatgers el 2016 als 1.226.490 el 2017, (+68.000). D'altra banda, pel que fa a la línia que cobreix l'aeroport i Maó l'increment ha estat del 13,5%, passant del 74.858 viatgers el 2016 als 84.986 d'enguany (+10.128).
Les dades també expliquen haver superat el 5% el Pla Insular de Serveis de Transport Regular de Viatgers per Carretera de Menorca, pel que fa a 2017.
En aquest sentit l’aposta ciutadana pel transport públic fa més equilibrat el servei, a més de avançar cap als objectius mediambientals, d’acord amb la declaració de Menorca com a Reserva de Biosfera.
També, enguany, hem connectat més de 30 platges i zones de bany accessibles amb transport públic, de les quals una tercera part són platges naturals, amb 23 línies de transport regular que hi donen servei.
L’aposta del Departament de Mobilitat no s’atura en aquest sentit ja que està preveu implantar noves línies durant l’estium, com són les línies Ciutadella-cala Macarella; Ciutadella-Son Bou; Maó-Favàritx i Maó-es Castell-Sant Lluís.
El partit menorquinista critica que els atacs i cohibicions del portaveu popular Joan Pons Torres als síndics tenen com a objectiu acabar amb aquest òrgan independent de control a les administracions
Esteve Barceló: “Lamentam que Menorca sigui l’illa amb menys vigilància i més fondejos il·legals”