El creixement del mercat britànic es consolida amb moderada millora per a 2018

La vicepresidenta primera i consellera de Promoció Turística del Consell, Maite Salord, és present aquests dies a la WTM de Londres. Les conclusions de les primeres jornades de la fira són positives.

06/11/2017
Maite Salord i Isaac Olives, a Londres Maite Salord i Isaac Olives, a Londres

Maite Salord, vicepresidenta primera del Consell de Menorca i consellera de Promoció Turística és aquests dies a la World Travel Market de Londres, la fira turística més important del Regne Unit.

Salord es mostra moderadament satisfeta de les primeres dades ofertes a la fira, tot i que és una previsió encara poc ferma. TUI ha avançat que previsiblement mantindran els nombres d’aquest any, un any en què s’han aconseguit incrementar les seves vendes al voltant d’un 7%, mentre que Thomas Cook ha anunciat que amb la mateixa operativa que aquest any, que s’avançarà al 3 d’abril, preveu millorar l’ocupació en un 10%.

Cal considerar el creixement continuat que ha experimentat el turisme britànic a Menorca en els darrers anys. Les dades així ho demostren. De gener a setembre d’aquest any han arribat a Menorca un 11,2% més de britànics respecte al 2016, un percentatge que es dispara fins al 22,4% si ens remuntem a l’any 2015.

Per altra banda l’anunci fet per Thomas Cook-Holanda és també esperançador, ja que ha xifrat en un 10% el creixement previst per a l’any 2018 a Menorca, un anunci que cal posar en relació als nombres assolits aquest any quan ha registrat un creixement interanual d’un 14%.

La consellera de Promoció Turística, Maite Salord ha apuntat que “venim d’uns exercicis positius que ens han permès recuperar el pes que tradicionalment havia tingut el mercat britànic a Menorca i tot apunta que el 2018 es consolidarà aquest creixement acumulat. Ara bé, la complexitat del context socioeconòmic i geopolític, ens fa ser prudents”. La importància de garantir l’estabilitat d’un sector “és vital per a l’activitat econòmica de Menorca, per a la dinamització del mercat laboral i per a la cohesió social”, ha afegit.

La consellera Salord i l’equip de la Fundació Foment del Turisme de Menorca, tenen previstes unes quantes reunions amb operadors i companyies, a més de periodistes i bloggers especialitzats per tractar tota la temàtica promocional de Menorca.

 

Notícies relacionades

Participau en la consulta pública sobre la Llei de la Reserva de Biosfera

S'obre un procés perquè particulars i organitzacions puguin fer arribar opinions i consultes

El Pressuposts per a 2020 de les àrees que gestionam al Consell

Incrementam les partides amb l'objectiu d'aconseguir la Menorca que volem