La Comissió de Salut del Parlament de les Illes Balears instarà el Govern a fer les gestions necessàries per donar a Ciutadella el servei d’especialitat pediàtrica almenys una vegada a la setmana. Ho farà arran d’una Proposició no de llei presentada per Més per Menorca aquest dimecres i que ha estat aprovada per unanimitat.
Malgrat que la proposta inicial demanava un especialista pediatre i, en un segon punt, que estigués disponible per atendre les urgències les 24 hores al dia al Centre de Salut Canal Salat de Ciutadella, finalment Més per Menorca ha hagut de negociar i rebaixar la petició a fi d’aconseguir el suport unànime de la comissió.
A petició del PSIB, la Proposició no de llei també insta al Govern a continuar fent esforços per atreure professionals en pediatria així com a consolidar i donar estabilitat mitjançant oposicions, i a ampliar el nombre de places de formació per a especialistes en pediatria per ajustar-se així a la demanda real.
Així i tot, Més per Menorca continuarà lluitant perquè tot el territori menorquí pugui tenir cobertes les necessitats pediàtriques amb, almenys, un metge especialista. Cal recordar que Ciutadella, la població més allunyada de l’Hospital Mateu Orfila de Maó, i amb una població similar a la de la capital menorquina, no compta avui dia amb cap pediatre que passi consulta i que atengui al servei d’urgències de Canal Salat.
La iniciativa de Més per Menorca, aprovada per unanimitat, pretén reduir l'impacte traumàtic dels ingressos hospitalaris i facilitar l'adaptació emocional de pacients i famílies amb malalties cròniques o tractaments llargs
Joana Gomila demana posar a disposició de la ciutadania els edificis del carrer Governador i prioritzar la comunitat local en la concessió de nous amarratges