Preto deixa clar que el problema de les platges naturals és de circulació i no d’aparcaments

El conseller de Mobilitat de Consell de Menorca respon a una pregunta del PP sobre el conflicte d’embossos al·legant que el trànsit als camins és competència de la Direcció Insular de l’Administració General de l’Estat. (VÍDEO)

26/09/2017

El titular de Mobilitat del Consell de Menorca, Miquel Preto, va donar ahir detalls i explicacions suficients per discernir a qui correspon resoldre el problema d’accessibilitat a  les platges naturals del sud de Ciutadella, més en concret les de Son Saura, Cala en Turqueta i Macarella. El conseller va deixar molt clar que la competència del Consell en aquest tema es circumscriu a la gestió dels aparcaments de les respectives platges, però que en cap cas n’és responsable de les situacions de saturació als camins i accessos dels camins i carreteres, perquè açò és competència de Trànsit, o sigui és responsabilitat de la Direcció Insular de l’Administració General de l’Estat a Menorca.

La exposició de la situació feta per Preto vingué arran d’un interpel·lació de la consellera del PP, Pilar Pons, formulada a la respectiva sessió plenària, la qual demanava quina valoració se’n feia i quines mesures s’adoptaven des del Consell sobre els problemes d’accés a les platges verges.

Preto va aclarir que els problemes viscuts aquest estiu als camins d’aquestes platges verges és una tema de saturació de vehicles i estiuejants que volen accedir a aquests indrets naturals, quan són espais limitats, tant a les platges, com als respectius aparcaments. “La situació real és que es crea un problema de circulació al camí de Sant Joan de Missa. Desgraciadament al Consell ens trobam impotents perquè som incompetents en matèria de trànsit i circulació de vehicles”. Miquel Preto va deixar, per tant, molt clar a la consellera Pilar Pons, que “és un problema de trànsit i no de gestió dels aparcaments. Als aparcaments no hi ha problema. Quan hi han assistit agents de trànsit el problema de circulació s’ha reduït, per tant el conflicte ve perquè hi ha manca d’agents de trànsit”, un fet que el Consell no hi té responsabilitats ni competències.

Per altra banda, i amb la voluntat de trobar-hi millores a la saturació, Preto va parlar que s’estudiava el tema d’ubicar-hi busos-llançadores, tot tenint en compte que es tracta d’espais protegits, per la qual cosa s’havia de revisar alguns punts del Pla Especial de les Àrees Natural d’Especial Protecció (ANEI).

 

Notícies relacionades

Les Illes Balears cap al residu zero

Presentació de l’estudi “Les Illes Balears cap al Residu Zero. Situació actual i indicadors per a la transició”

El Consell prepara una ordenança que garanteixi l'ús eficient d'aigua a tots els municipis de l'illa

El nou reglament per a l'ús racional i eficient de l'aigua contemplarà el seu cicle integral, penalitzarà l'ús excessiu i establirà una estructura de preus socialment justa