Regulam el servei VTC a Menorca

El departament ha decidit instar als ajuntaments dels diferents municipis de l’illa a augmentar les llicències temporals per a taxis i al mateix temps regular les llicències VTC que fins ara manquen de regulació

27/04/2022

El departament de Mobilitat, dirigit per la consellera Francesca Gomis (Més per Menorca), continua donant resposta a la massificació que pateixen les carreteres de Menorca durant l'estiu. Ja ho ha fet anunciant un augment important de les freqüències del servei regular de passatgers per carretera i la posada en marxa de noves línies per arribar a indrets on fins ara no s'hi podia arribar amb transport públic.

En aquest cas, el departament ha decidit instar als ajuntaments dels diferents municipis de l’illa a augmentar les llicències temporals per a taxis i al mateix temps regular les llicències VTC que fins ara manquen de regulació.

La gran demanda de taxis i serveis de transport particular que es va donar l'estiu passat va poder donar pas, en alguns casos, a activitats irregulars que afecten el sector i alteren la seva competència. Tot això, ha propiciat que el departament de Mobilitat hagi decidit impulsar una bateria de mesures per pal·liar el malestar que s'havia donat entre les persones usuàries i el mateix sector. Per això, a més d'estendre el servei d'autobús tant en freqüències com en noves línies, ara regularà un nombre reduït de llicències VTC temporals. Cal tenir en compte que el departament de Mobilitat del Consell té clara la intenció d'activar només un nombre mínim d'aquestes llicències, que a més, seran temporals durant els mesos d'alta demanda com és l'estiu.

D'aquesta manera, el departament exposa que:

1) L'oferta de vehicles de lloguer amb xofer ja existeix, i s'ha de regular, perquè, si no es fa, es propicia que sorgeixi o creixi una oferta il·legal fora de qualsevol mena de control. Ja sabem que tot allò que no està regulat és una porta oberta a la picaresca, que a altres indrets és molt greu i que a Menorca es vol evitar.

2) L'aprovació d'un nombre reduit de llicències és, a la pràctica, una acció de limitació. En cap cas es pretén donar una resposta ampla com és treure cent o més llicències, que, segons càlculs del departament de Mobilitat, seria factible atorgar.

3) A la vegada, aquesta limitació es fa amb criteris per frenar l'entrada a Menorca de les grans empreses operadores de VTC. Per açò, la patronal del taxi també es mostra favorable a aquesta mesura del Consell.

4) La diferenciació, per la distinta demanda, entre el VTC d'alta gamma i el taxi, afavorirà la disponibilitat de més taxis per a la ciutadania de Menorca, que  no és previsible que faci ús de les VTC.


Per tot això, Més per Menorca lamenta que el grup Unides Podem al Consell Insular s'hagi desmarcat de l'equip de govern i hagi votat al Consell Executiu en contra d'aquesta mesura que només té com a objectiu solucionar, conjuntament amb d'altres, la saturació de la mobilitat a l'illa i regular una activitat que, sense regulació, pot caure en l'oferta il·legal.

Notícies relacionades

Posada en marxa de la nova aturada de bus davant el cementiri de Ferreries

Les dificultats d’espai per aparcar a Cala Galdana són motiu de queixa per part de les persones que visiten aquesta cala així com també per part dels comerciants de la zona que veuen com els treballadors no disposen d'espai per aparcar

Prova pilot per accedir en bus a Punta Nati i reduir l'afluència de vehicles durant la posta de sol

La mesura, en funcionament des de l'1 de juliol i fins al 31 d'agost, s'emmarca en el Pla d’Acció de la Reserva de Biosfera i té l’objectiu de reduir la sobrefreqüentació de la zona per conservar l’espai natural i cultural