Més per Menorca s’ha reunit aquest dimecres horabaixa amb el conseller d’Educació, Martí March, i el seu equip per començar a negociar les esmenes al projecte de llei d'educació que es debatrà durant el pròxim període de sessions del Parlament.
Les negociacions sobre el projecte de llei s’han dividit en paquets i, en la reunió d’avui, s’ha tractat un primer conjunt de temes. En concret, el diputat Josep Castells i el conseller insular Miquel Maria han traslladat les nostres propostes sobre: el paper de l’educació no formal, la relació de l’escola amb l’entorn, i l’autonomia i projecte educatiu de centre.
Sobre la importància de l’educació no formal, Castells ha declarat que, d’acord amb els postulats d’Illes per un pacte, «els aprenentatges adquirits a través de l’educació no formal –associacionisme, esports...– haurien de ser reconeguts pel sistema educatiu com a competències amb rellevància educativa perquè, ara mateix, el projecte de llei tracta l'educació no formal de manera anecdòtica».
«Les nostres posicions són, bàsicament, les d’Illes per un pacte, i intentarem ser fidels a l’acord que vam signar amb aquesta plataforma. Aquelles qüestions que no arribem a consensuar amb l’Executiu, estudiarem com conventir-les en esmenes», ha afegit.
Després de la trobada d’avui ambdues parts s’han emplaçat a continuar treballant per millorar la futura llei.
El partit menorquinista demana la incorporació de psicòlegs especialistes en infants i famílies als hospitals i centres de salut
El partit menorquinista també reclama al Govern que s'aprovi el reglament de la comissió contra la violència a l'esport i més recursos per al cos d'inspecció esportiva