La vicepresidenta del Consell, Maite Salord, acompanyada del conseller de Mobilitat, Miquel Preto, han desmuntat les falsedats manifestades pel Partit Popular sobre l’enllaç de l’Argentina.
El PP ha fet públic un comunicat que demana mantenir, en les obres de la carretera general, l’estructura de dos pisos a l’Argentina. És el que exposarà al ple del consell en forma de moció. També afirma que no hi ha risc d’inundació a la zona, tal i com sí confirmen diferents informes tècnics, entre ells els de la Comissió de Medi Ambient del Govern.
Salord ha sortit al pas recordant i exposant diversos informes que des de juliol de 2013, quan l’equip del PP governava el Consell i tramitava i gestionava les obres de la carretera. La vicepresidenta i consellera de Cooperació Local ha volgut rebatre les declaracions dels populars perquè era, ha dit, “la responsable de mobilitat al principi del mandat quan es va engegar la revisió de les obres de la carretera”.
Així, ha exposat els diferents informes i advertències tècniques durant el 2013 i 2014 on es comunica que la zona on s’ubicà l’estructura de doble nivell a l’Argentina tenia el risc d’inundació. Salord ha explicat que al marge del projecte, la consideració de zona inundable de l’Argentina ja apareix a la Cartografia del Govern de les Illes Balears. Igualment ha recordat que els informes, advertint del risc d’inundació de la zona, són fets en el temps que el PP governava el Consell, fins i tot el de la Comissió de Medi Ambient, llavors en mans del Govern del PP. Altrament, tant la UTE executora, com el director de les obres, van avisar del que indiquen els informes al respecte.
És evident que tant abans com ara, el PP el que fa és polititzar el tema de la carretera. Amb tot, Maite Salord ha dit que “resulta sorprenent la capacitat del PP d’anar fent afirmacions que són totalment falses respecte a l’enllaç de l’Argentina”. Les actuacions fetes per l’actual Consell són en base a criteris tècnics, “i caldria diferenciar el que són criteris tècnics i criteris polítics”, ha confirmat Salord.
Per la seva part, el conseller de Mobilitat, Miquel Preto, ha justificat el doble nivell de l’entrada d’Alaior. Es tracta d'un punt de molt de trànsit, a l'entrada de la tercera població de l’illa, amb una alta activitat del polígon industrial i també per qüestions de sinistralitat en aquest punt, paràmetres “que no es donen a l’enllaç de l’Argentina i que tampoc es marca com un punt de sinistralitat. “Hi ha unes dades objectives que fan necessari fer un enllaç doble nivell a l’entrada d’Alaior per millorar la connectivitat de la zona, i no així a l’Argentina”, ha dit Preto. A tal efecte, el conseller ha indicat que “és per posar de manifest tota l’argumentació fal·laç i errònia, a més, contrària al que es va aprovar en el passat mandat en relació a justificar la sinistralitat a l’Argentina”.
El partit ecosobiranista considera necessària la construcció d’una única depuradora nova que assumeixi el sanejament de les tres zones: Son bou, Sant Jaume i Torre Solí
El partit menorquinista critica que els atacs i cohibicions del portaveu popular Joan Pons Torres als síndics tenen com a objectiu acabar amb aquest òrgan independent de control a les administracions