Més per Menorca es congratula que el Ministeri de Foment hagi atorgat l’exempció per a Menorca en el desplaçament sanitari aeri. Nel Martí ha manifestat avui que “és raonable que la nostra illa mantengui les garanties en aquest tipus de transport aeri”, tal i com s’havia aconseguit des del passat mes d’abril, quan quedà establert el servei de transport de malalts a Palma durant les 24 hores del dia i tots els dies de l’any.
No obstant açò, Martí insisteix que la situació òptima “és poder disposar d’un controlador les 24 hores del dia durant tot l’any per poder garantir millor les sortides de l’avió-ambulància davant qualsevol urgència sanitària”. Aquest és un servei que tenen les altres illes. Eivissa, per exemple, disposa d’un controlador, la qual cosa atorga més garanties en els desplaçaments, cosa que no té Menorca, tot i operar l’avioneta-ambulància les nits, quan l’aeroport està tancat. Aquesta mesura, segons Martí, seria l’ideal i més segur.
A banda del controlador, en una proposta parlamentària, i entremig de la transitorietat que concedeix el decret, Més per Menorca també demana que l’Estat pugui regular l’especificitat menorquina a través d’una disposició addicional incorporada al Reial Decret 703/2016, perquè es contempli adequadament el sistema de salut de les Illes Balears, per tractar-se d’un Comunitat Autònoma disgregada en 4 illes. Contemplar les característiques illenques de la nostra Comunitat Autònoma en el sistema sanitari faria justícia a la realitat balear, a més que deixaria molt més estable l’operativitat del sistema sanitari.
Els menorquins han de tenir la garantia i seguretat d’accedir amb urgència a Son Espases, que és l’hospital de referència de les Illes Balears, i aquest fet, al marge d’exempcions i mesures transitòries, ha de quedar garantit en la norma jurídica corresponent.
Així i tot, lamentam que el Govern no es comprometi a construir el Conservatori de Maó a l’antiga Sala Augusta
Josep Castells: “El Govern no té cap projecte polític llevat d’abaixar els impostos als més rics, perseguir la llengua catalana i donar via lliure al monocultiu turístic”