L’Aj. de Ciutadella sol·licita al Govern que restableixi l’atenció presencial dels Serveis Socials

La proposta va ser presentada per la regidora Laura Anglada, i es va acordar fer aquesta sol·licitud en nom dels Serveis Socials de Ciutadella i de la corporació municipal de l’Ajuntament en general

23/12/2020

El Ple de l’Ajuntament de Ciutadella va aprovar en la sessió del passat 17 de desembre una proposta que reclama al Govern Balear una major atenció presencial a la ciutat per part dels diferents serveis d’atenció social a les persones. La proposta va ser presentada per la regidora Laura Anglada, i es va acordar fer aquesta sol·licitud en nom dels Serveis Socials de Ciutadella i de la corporació municipal de l’Ajuntament en general. La demanda arriba després de diverses gestions per tal de sol·licitar recuperar l’atenció presencial a Ciutadella, unes gestions que no han tingut, fins a dia d’avui, una resposta positiva.

En concret, es demana al Govern de les Illes Balears que restableixi l'atenció presencial a Ciutadella un mínim d'un dia per setmana pel que fa al servei de l'IBAVI i de la Fundació Balear d'Atenció a la Dependència, i per la resta de prestacions gestionades per l'Oficina de Menorca de la Conselleria d'Afers Socials i Esports. Cal recordar que el Govern Balear té desplegats a Menorca serveis de diferents conselleries que atenen presencialment la ciutadania de l'illa, alguns dels quals (els esmentats anteriorment) només fan aquesta atenció presencial al municipi de Maó, i obliga que els ciutadans de la resta de l'illa es desplacin per ser atesos.

Aquests són serveis que fins al 2019 s’oferien a Ciutadella, i l'Ajuntament facilitava dependències municipals al Govern Balear per fer-ho un dia per setmana. Després, per motius diversos, es van deixar d’oferir, una situació que es manté i que xoca amb les necessitats derivades de la pandèmia, que ha situat l'atenció social com una de les prioritats per tal de resistir a les conseqüències socioeconòmiques i sanitàries de la covid-19. És per aquest motiu que, des de l’Ajuntament de Ciutadella, es valora com a molt necessari recuperar aquesta atenció presencial al municipi per part del Govern Balear, ja que és més necessari que mai facilitar el servei i evitar desplaçar-se a Maó per diverses raons. En primer lloc, perquè el perfil de persones que necessita aquests serveis són justament els col·lectius més vulnerables als quals el desplaçament a Maó resulta més dificultós. En segon lloc, perquè el volum de sol·licituds d’ajuts ha augmentat com a conseqüència de la crisi. I, finament, perquè l'augment de les sol·licituds i el fet que les persones que els sol·liciten desisteixen d'acudir a les oficines de Maó implica que la ciutadania de Ciutadella acaba acudint als serveis socials comunitaris bàsics i a l'Oficina Municipal d'Atenció al Consumidor, perquè pertanyen a l'administració més pròxima, que és l'Ajuntament, per tal que se’ls ajudi en els tràmits d’unes gestions i d’ajuts que són competència del Govern Balear.

Notícies relacionades

Denunciam que l'Ajuntament d'Alaior exclogui el català de la cartelleria oficial

És el cas d'un cartell que s'ha incorporat a una de les entrades del municipi, on es pot veure únicament l'ús de la llengua castellana i anglesa

En marxa el projecte d'instal·lació d'una planta fotovoltaica a l'aparcament de Ses Vinyes

L’Ajuntament de Maó ha iniciat la licitació del projecte d’instal·lació de cinc pèrgoles fotovoltaiques amb punts de recàrrega per a vehicles elèctrics i autoconsum col·lectiu a l’aparcament de Ses Vinyes