El projecte presentat, que suposa una reducció de l’ocupació del terreny en 1,2% de la superfície pavimentada, incorporarà dues parades de bus (una en cada sentit), a l’alçada del nus de l’Argentina, i estaran connectades per un pas de vianants al nucli d’aquesta urbanització. A més a més, també es realitzaran millores en el drenatge i en l’enllumenat per tal de disminuir la contaminació lumínica d’aquest tram.
La consellera de Mobilitat, Francesca Gomis, ha concretat que ‘per a la remodelació d’aquest tram, s’ha treballat sota els paràmetres de sostenibilitat, preservació ambiental i garantint, per davant de tot, la seguretat viària’. I ha afegit que ‘d’aquesta manera, s’ha reduït uns 534 m2 de la superfície inicialment projectada, que juntament amb l’espai que es va reduir al nus de l’entrada d’Alaior suposa una reducció total de 3.534 m2 i també suposa 1.200 m2 menys expropiats de les parcel·les privades de la zona del projecte’.
Està previst que les obres d’aquest tram, d’una longitud de 2,5 km, comencin el segon semestre del 2021 i tinguin una durada aproximada de nou mesos. El cost aproximat és de 2.500.000 €, dels quals està previst que durant el pròxim exercici s’executin 500.000 €.
Aquí pots veure els plànols del projecte.
El partit menorquinista critica que els atacs i cohibicions del portaveu popular Joan Pons Torres als síndics tenen com a objectiu acabar amb aquest òrgan independent de control a les administracions
Esteve Barceló: “Lamentam que Menorca sigui l’illa amb menys vigilància i més fondejos il·legals”