Maite Salord: “Hem de fer feina perquè cresqui la demana des d’Alemanya”

La presència aquests dies a la Fira ITB de Berlín s’encamina a reforçar la promoció per incentivar l’interès del turista germànic, considerat un mercat prioritari.

06/03/2019

La Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM), ha reforçat la promoció a Alemanya amb la finalitat d’estimular la demanda en un mercat que entén com a prioritari. Menorca participa des d’avui fins diumenge, 10 de març, en una nova edició de la Internationale Tourismus Borse (ITB) de Berlín, una de les fires turístiques professionals més destacades del circuit internacional i també una de les cites més rellevants del calendari anual d’accions promocionals dissenyat per la FFTM.

La delegació menorquina, encapçalada per la vicepresidenta primera i consellera de Promoció Turística, Maite Salord, s’ha marcat com a objectiu principal incrementar el pes que el mercat alemany té a Menorca per continuar avançant en l’efectiva diversificació de fluxos turístics i, d’aquesta manera, ser més competitius en un context altament complex.

Interès en la destinació

Cal tenir en compte que en els darrers cinc anys, el nombre d’arribades des d’Alemanya han crescut un 15%, passant de les 63.613 comptabilitzades l’any 2014 a les 72.983 del 2018, una tendència de creixement progressiu que s’espera mantenir aquest any. I és que, a hores d’ara, les places programades des d’Alemanya es troben lleugerament per damunt de l’any passat, una diferència provisional que s’ha d’agafar amb prudència però que deixa entreveure un interès en la destinació.

Amb la finalitat d’estimular les reserves, la FFTM ha avançat i reforçat les accions promocionals als mercats emissors considerats prioritaris. Entre aquests mercats hi ha l’alemany, on ja fa unes setmanes que s’han posat en marxa campanyes promocionals, tant a través de touroperadors, companyies aèries i agències online, com de màrqueting directe.

Salord ha apuntat que “hem de fer feina perquè creixi la demanda des d’Alemanya. D’aquesta manera incidirem en l’allargament de la temporada i, de retruc, en la millora de l’activitat econòmica i del mercat laboral. Per fer-ho possible, des de la FFTM hem decidit avançar i reforçar el paquet de mesures promocionals en aquest mercat, tal com ja vam fer al Regne Unit”.

Prop del 50% dels turistes alemanys que visiten l’illa ho fan en primavera i tardor. Així, tot apunta que, previsiblement, aquest comportament es mantindrà enguany. Segons les dades a les quals ha tingut accés la FFTM, les rutes amb Alemanya començaran enguany més prest que l’any passat. Els primers vols procedents de ciutats germàniques aterraran el 2 d’abril i es mantindran fins a finals d’octubre.

“Som una illa verda, segura, tenim infraestructures i serveis de qualitat, a més d’una oferta d’oci, cultural i gastronòmica rica i variada. El nostre gran handicap és la connectivitat, ho sabem i hi estem dedicant tots els nostres esforços. N’és una prova tota la feina que estem fent per ampliar la xarxa de rutes en temporada i fora de temporada i que ja ha donat resultats. L’entrada de Lufthansa o el creixement d’easyJet en són dos exemples, com també ho és la recuperació de la ruta d’hivern amb Londres, un model que aplicarem també a Alemanya”,  ha indicat la consellera Salord

Menorca, illa de l’esport

La primera jornada de la ITB la consellera Maite Salord ha estat l’encarregada de defensar el projecte “Menorca, illa de l’esport”. Salord ha posat l’accent en tres dels efectes positius que aquest segment de demanda té en les destinacions que hi aposten: l’augment de la despesa, l’allargament de l’estada i la desestacionalització.

Segons la consellera, cada vegada són més els viatgers que tenen l’esport entre les seves principals motivacions, com ho confirma el fet que ja representi el 25% dels ingressos del sector a nivell mundial. En aquest sentit, Salord ha apuntat que “el turisme esportiu és sinònim de qualitat i sostenibilitat, dos objectius irrenunciables per a una illa declarada Reserva de Biosfera ja fa 25 anys. Tenim molt clar que si volem ser una destinació competitiva hem d’apostar una promoció diferenciada i especialitzada que aporti visibilitat a la nostra illa i que mobilitzi una demanda de qualitat. És la nostra responsabilitat fer una gestió eficaç i eficient dels recursos públics per afavorir el desenvolupament econòmic i social de Menorca”.

 

Notícies relacionades

La Comissió de Patrimoni aprova la declaració de BIC per a la zona de Punta Nati

Tot i les passes administratives fetes des de fa temps, la zona tindrà aquesta declaració a excepció de 104 hectàrees de Son Salomó on s’hi preveu l’ampliació el parc fotovoltaic.

Menorca s’integra a Ecoturismo España, una associació que fomenta el turisme de natura

Les tracta d’una entitat que obre a la participació d’empreses turístiques i a institucions públiques a treballar i promoure el turisme sostenible en espais protegits.