Foment del Turisme impulsa un 30% més d'accions promocionals

La Fundació ha desplegat 131 accions l'any 2018, gràcies al traspàs de la competència en promoció. Els viatges de premsa i familiarització, les fires especialitzades en natura, esport i cultura, així com la millorar la connectivitat, les prioritats.

26/12/2018

La Fundació Foment del Turisme de Menorca ha impulsat 131 accions promocionals durant l’any 2018, un 30% més que l’any 2017. Aquest increment ha estat possible gràcies al traspàs de la competència en promoció turística als consells, en vigor des del passat 1 d’abril, i que ha suposat una injecció addicional de prop de 700.000 euros durant el present exercici.

En total, en aquests dotze mesos la FFTM ha organitzat 38 viatges de premsa, que després s’han traduït en desenes de publicacions als mitjans europeus més influents, i 15 viatges de familiarització amb agents dels principals operadors europeus; ha assistit a una vintena de fires especialitzades i genèriques, workshops i congressos; ha gestionat 49 campanyes amb companyies aèries, touroperadors, OTA’s i plataformes diverses, a més d’una desena d’accions d’altra tipologia.

El gruix de les 131 accions s’ha desplegat al mercat britànic, alemany, francès i nacional, amb una presència creixent a països centreeuropeus com Suïssa i Àustria, així com també a d’altres com Itàlia, Holanda, Bèlgica i països nòrdics. Pel que fa a la naturalesa dels productes, en els darrers mesos s’han reforçat les accions per promocionar Menorca com una destinació de turisme actiu, esportiu, cultural i gastronòmic, i també per a aquells viatgers que prioritzen el luxe i tots els aspectes relacionats amb la vida saludable.

La consellera titular de l amatèria, Maite Salord, ha dit que "de la tipologia, finalitat i distribució de les accions realitzades durant el 2018 s’infereix clarament quins són els objectius de la FFTM en matèria de promoció turística: diversificar mercats i productes turístics; ampliar la temporada turística; projectar Menorca com una destinació de qualitat; i millorar la connectivitat".

Algunes d’aquestes iniciatives s’han dut a terme per primera vegada com, per exemple, el concurs públic sobre la ruta d’hivern amb Londres, l’assistència al congrés Routes Europa, la participació a algunes de les fires més rellevants de turisme de natura i esports d’Europa, a més de la realització de campanyes de màrqueting innovadores amb primeres marques esportives.

 

Notícies relacionades

17 platges de Menorca superen la 'sobrefreqüentació' durant els mesos d’estiu

L’Agència Menorca Reserva de Biosfera i l’OBSAM publiquen les dades de 2018 sobre l’anàlisi fet a les 54 platges menorquines més visitades; el seu ús i els paràmetres d’ocupació.

Torre d’en Galmés compta amb una aplicació virtual en 3D per veure una casa de 2.300 anys

Els usuaris podran accedir a aquesta aplicació al mateix Centre d’Interpretació del jaciment on veuran l’edificació reconstruïda íntegrament. També s’ha instal·lat un pavelló a la Naveta des Tudons on s’explica millor el monument.