A la WTM de Londres amb l’objectiu de mantenir el pes del mercat britànic

La imminència del Brèxit crea la incertesa sobre el comportament del turisme del Regne Unit, tot i que la Fundació Foment del Turisme manté el seu full de ruta per reforçar la imatge de Menorca.

05/11/2018
Maite Salord amb la presidenta i vicepresidenta balears, Armengol i Busquets, repectivament Maite Salord amb la presidenta i vicepresidenta balears, Armengol i Busquets, repectivament

La consellera de Promoció Turística, Maite Salord, com a represetant de la Fundació Foment del Turisme de Menorca, assisteix a la World Travel Market, que se celebra a Londres des d’avui fins al 7 de novembre, amb l’objectiu de mantenir el pes que el mercat britànic ha tingut tradicionalment per a la indústria turística menorquina i que el situa com el primer mercat emissor internacional a l’illa.

Les xifres dels darrers anys confirmen el gran interès que Menorca ha despertat sempre en el Regne Unit. I és que de 2014 a 2017 les arribades de britànics, tenint com a referència el període que va de l’abril a l’octubre, van créixer fins a un 40%, passant de 415.198 a 582.583.

Enguany, a falta de tenir les dades de l’octubre, han arribat 476.561 britànics, xifra que representa un -12,6% i un -2,8% respecte del 2017 i 2016, dos anys considerats extraordinaris per al turisme a Espanya, i un +6,35% i +23,38% respecte del 2015 i 2014, anys en què progressivament se superava l’impacte de la crisi.

S’ha de valorar, amb tot, l’increment de la despesa turística d’un any per l’altre. I és que en els mesos de juny, juliol i agost del 2018, tot i el descens en el nombre d’arribades, els britànics han gastat un 9,4% més a Menorca, una dada positiva i indicativa de qualitat.

El comportament per a l’any 2019 és una incògnita a causa principalment del Brèxit. En principi, el 29 de març es farà efectiva la sortida del Regne Unit de la Unió Europea, el qual pot planteja un escenari incert que exigeix ser prudents.

S’ha de valorar la decisió de Jet2 d’incrementar la seva operativa en prop d’un 20% de cara a l’any que ve i la recuperació de la ruta hivernal amb Londres operada per easyJet. La consellera de Promoció Turística ha indicat que “venim d’uns anys en què el mercat britànic ha tingut un comportament excel·lent a Menorca, en part com a resultat de la inestabilitat d’altres destinacions. La imminència del Brexit i la fortalesa dels països competidors ens fa ser prudents de cara al 2019, un any en què confiem mantenir el pes que aquest mercat ha tingut tradicionalment per a la nostra illa. Per aconseguir-ho tenim grans actius que ens fan competitius: la naturalesa, el patrimoni, la qualitat de les instal·lacions i els serveis, els lligams històrics, la seguretat i el clima, entre d’altres”.

La FFTM assisteix a la WTM amb l’esport i la natura com a grans reclams i amb la intenció de situar l’illa com a referent en el camp del turisme esportiu. Així mateix, l’artesania també té un paper destacat en aquesta edició de la WTM. I és que gràcies a l’acord de col·laboració signat amb l’Associació d’Artesans de Menorca (Arteme), la FFTM ha dedicat un espai de l’estand de Menorca a l’exposició “Joia de Menorca”. D’aquesta manera es vol aprofitar la visibilitat d’una fira d’aquestes característiques per donar una major projecció exterior a les creacions “Made in Menorca.

 

Notícies relacionades

Més per Menorca demana al Consell que torni a posar en marxa el servei de bus a espais naturals

Els menorquinistes recorden a Vilafranca que només hi queden 54 dies per a l’estiu i que “no està fent res per reduir l’impacte de la massificació turística”

Més per Menorca rebutja frontalment la proposta del PP de permetre el lloguer turístic en rústic

Josep Juaneda: "El senyor Vilafranca vol omplir els galliners de turistes"

European Free Alliance

Cartellera

  • Mostra
  • Mostra
  • Mostra
  • Mostra
  • Mostra
  • Mostra

Audiovisuals

Facebook

Twitter

El més llegit