El Consell i ajuntaments sumen esforços per millorar la informació turística de l’illa

La Fundació Foment del Turisme proposa la col·laboració dels vuit consistoris insulars per coordinar les accions de promoció del producte turístic amb un ajut de fins a 15.000 euros per municipi.

13/07/2018
La consellera Salord amb els representants municipals La consellera Salord amb els representants municipals

La Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) i els vuit ajuntaments faran feina de forma coordinada per millorar el producte turístic de l’illa. Aquesta és la principal finalitat del conveni de col·laboració que han presentat avui matí a Ciutadella la consellera de Cooperació Local i Promoció Turística, Maite Salord, el director insular de Promoció Turística, Isaac Olives, la directora gerent de la FFTM, Irene Moya, i els regidors de turisme dels diferents ajuntaments.

Es tracta del primer document d’aquestes característiques signat per totes les administracions menorquines, un fet que la consellera Salord ha valorat molt positivament:

“Amb aquest acte d’avui, Consell i ajuntaments confirmem que el turisme és un assumpte capital per a Menorca. En una qüestió de primer ordre com aquesta, tots hem de sumar i remar en la mateix direcció i, en aquest sentit, hem de ser conscients que els productes que promocionem han de ser innovadors i diferenciadors i que el discurs i la imatge que projectem ha de ser coherent amb el que som, sense fissures”.

Salord ha recordat que la línia seguida per la FFTM per posicionar l’illa com una destinació única a la Mediterrània passa per situar la naturalesa i la cultura com a principals actius, sent la declaració de la Reserva de Biosfera i la candidatura a Patrimoni Mundial dos grans valors.

Producte, informació i imatge

L’acord presentat avui, vigent de l’1 de gener al 31 de desembre del 2018, té per objecte regular la col·laboració interadministrativa i per coordinar el servei i el material d’informació turística, així com les accions de promoció del producte turístic que es realitzin des dels municipis.  

Són activitats que contribueixen de manera directa o indirecta a millorar la competitivitat, la diversificació i la desestacionalització de l’oferta turística de l’illa. També per donar cabuda tots els materials informatius de caire turístic que generin els ajuntaments i que, d’acord amb el conveni de col·laboració, han d’incorporar la Marca Menorca i editar-se com a mínim en 4 idiomes (català, castellà, anglès i alemany). Altrament, es pretén crear una imatge unificada i identificable.

La FFTM, per la seva banda, aportarà un màxim de 15.000 euros a cadascun dels ajuntaments un cop hagin justificat l’efectiu compliment del conveni en la seva totalitat. Evidentment, l’ens de gestió turística proporcionarà als consistoris totes les eines, recursos i materials que resultin necessaris per donar compliment a aquests acords.

 

Notícies relacionades

Més per Menorca proposa limitar el consum als grans consumidors d’aigua

El partit menorquinista assenyala que només hi queden 32 dies per a l’estiu i demana al Consell Insular que ajudi els ajuntaments a impulsar les ordenances municipals

Més per Menorca demana limitar el preu del lloguer

Els menorquinistes avisen que les mesures del PP no funcionen i que els preus no aturen d'apujar

European Free Alliance

Cartellera

  • Mostra
  • Mostra
  • Mostra
  • Mostra
  • Mostra
  • Mostra

Audiovisuals

Facebook

Twitter

El més llegit