El creixement del mercat britànic es consolida amb moderada millora per a 2018

La vicepresidenta primera i consellera de Promoció Turística del Consell, Maite Salord, és present aquests dies a la WTM de Londres. Les conclusions de les primeres jornades de la fira són positives.

06/11/2017
Maite Salord i Isaac Olives, a Londres Maite Salord i Isaac Olives, a Londres

Maite Salord, vicepresidenta primera del Consell de Menorca i consellera de Promoció Turística és aquests dies a la World Travel Market de Londres, la fira turística més important del Regne Unit.

Salord es mostra moderadament satisfeta de les primeres dades ofertes a la fira, tot i que és una previsió encara poc ferma. TUI ha avançat que previsiblement mantindran els nombres d’aquest any, un any en què s’han aconseguit incrementar les seves vendes al voltant d’un 7%, mentre que Thomas Cook ha anunciat que amb la mateixa operativa que aquest any, que s’avançarà al 3 d’abril, preveu millorar l’ocupació en un 10%.

Cal considerar el creixement continuat que ha experimentat el turisme britànic a Menorca en els darrers anys. Les dades així ho demostren. De gener a setembre d’aquest any han arribat a Menorca un 11,2% més de britànics respecte al 2016, un percentatge que es dispara fins al 22,4% si ens remuntem a l’any 2015.

Per altra banda l’anunci fet per Thomas Cook-Holanda és també esperançador, ja que ha xifrat en un 10% el creixement previst per a l’any 2018 a Menorca, un anunci que cal posar en relació als nombres assolits aquest any quan ha registrat un creixement interanual d’un 14%.

La consellera de Promoció Turística, Maite Salord ha apuntat que “venim d’uns exercicis positius que ens han permès recuperar el pes que tradicionalment havia tingut el mercat britànic a Menorca i tot apunta que el 2018 es consolidarà aquest creixement acumulat. Ara bé, la complexitat del context socioeconòmic i geopolític, ens fa ser prudents”. La importància de garantir l’estabilitat d’un sector “és vital per a l’activitat econòmica de Menorca, per a la dinamització del mercat laboral i per a la cohesió social”, ha afegit.

La consellera Salord i l’equip de la Fundació Foment del Turisme de Menorca, tenen previstes unes quantes reunions amb operadors i companyies, a més de periodistes i bloggers especialitzats per tractar tota la temàtica promocional de Menorca.

 

Notícies relacionades

Maite Salord, al plenari insular

Salord: “Cal recordar que la connectivitat de Menorca és competència de l’Estat”

La consellera de Promoció Turística afirma que la millora dels enllaços aeris de Menorca són una prioritat de l’equip de Govern insular.

Inversions de millora al Camí de Cavalls amb l’Impost Turístic

Maite Salord, consellera de Promoció Turística i Cooperació Local, va explicar a la Cala de Sant Esteve la rehabilitació d’un tram del camí